Content marketing DRV

DRV Accountants & Adviseurs is een accountantskantoor dat zich al 95 jaar richt op ondernemers in de echte economie. Dit zijn ondernemers die van oudsher Nederland groot hebben gemaakt. DRV heeft 12 vestigingen in Zuidwest-Nederland. Hun kennis van lokale markten en specifieke branches delen ze op hun website drv.nl. iMood helpt DRV met webanalyses, SEO en webdevelopment.

 

De opdracht

DRV is gestart met een grote campagne ‘Werken in de echte economie’. De campagne heeft als belangrijkste doel om werknemers te vinden die passen bij de mentaliteit en klanten van DRV. De opdracht van iMood bestaat uit drie delen:

  1. Het in kaart brengen van de performance van de website in het algemeen en de lopende campagnes voor ‘werken in de echte economie’ in het bijzonder;
  2. Meer relevante bezoekers halen uit zoekmachines (SEO) en het trainen van werknemers van DRV die betrokken zijn bij de creatie van content;

Wat hebben we gedaan?

Content strategie, SEO, webanalyse en content creatie

Onze aanpak

Om zicht te krijgen op de performance van de website hebben we een uitgebreid dashboard gemaakt. Dit dashboard is afgestemd op de doelen die DRV nastreeft met haar site. Het geeft naast bezoekerscijfers onder andere inzicht het aantal reacties op vacatures en de bron van herkomst van deze reacties (kanalen en campagnes). Maandelijks wordt het dashboard geupdate om de voortgang goed te kunnen monitoren.

Om het kennisniveau van zoekmachine optimalisatie binnen DRV te verhogen hebben we een training verzorgd voor werknemers van DRV. Hierin werden de belangrijkste ontwikkelingen op SEO vlak besproken en praktische tips gedeelt met werknemers die actief zijn met content creatie. Naast deze training adviseert iMood DRV voortdurend op het gebied van SEO.

Om meer relevante bezoekers naar de website te krijgen heeft iMood content herschreven om beter in de zoekresultaten van Google naar voren te komen. Ook helpt iMood bij de creatie van nieuwe content.