Facebook presenteert nieuwe lay-out

Online marketing

Mark Zuckerberg, CEO van Facebook, kondigde donderdag aan dat de homepage van het sociale netwerk een nieuwe lay-out krijgt. Het nieuwsoverzicht zal worden opgedeeld in verschillende rubrieken, met aparte ruimten voor muziek en foto’s. Ook zal er meer aandacht worden geschonken aan visuele media als foto en video. Hiermee volgt Facebook het voorbeeld van sociale netwerken als Google + en Pheed. Zuckerberg zei donderdag dat de website poogde “een soort gepersonaliseerde krant” te worden.

Grotere foto’s en video’s

De foto’s en video’s zullen groter worden weergegeven. Dit is goed nieuws voor adverteerders, die nu meer opvallende advertenties kunnen creëren. Doordat er verschillende rubrieken zijn, kan Facebook ook meer advertentieruimte aanbieden.

Met meer dan 1 biljoen gebruikers kreeg Facebook te maken met een enorme groei in het aantal posts. Gebruikers klaagden dat hun nieuwsoverzicht rommelig werd, met content die hen niet interesseerde. Met de nieuwe lay-out moet de nieuwspagina weer overzichtelijk en aantrekkelijk worden, zodat gebruikers langer blijven plakken op de site.

Wachtlijst

De nieuwe lay-out zal geleidelijk worden toegepast op alle accounts. Wil jij de make-over al eerder hebben? Je kunt jezelf via deze link op een wachtlijst zetten. Maar let op: als het je niet bevalt kun je waarschijnlijk niet meer terug naar de oude opmaak.

bron: Reuters