Heeft uw bedrijf een podcast nodig?
Online marketingWaarschijnlijk heeft uw bedrijf een website, een Twitter account en een Facebook pagina, maar heeft het ook een podcast? Volgens Deborah Shane, een Amerikaanse expert op het gebied, kan een podcast veel toevoegen aan een bedrijf, aangezien het een nieuwe en luchtige manier is voor de gebruikers om informatie tot zich te nemen. Het heeft vooral een positieve invloed als er tijdens deze podcasts experts over specifieke onderwerpen uit uw bedrijfstak aan het woord komen.
Richting bepalen
Het kan een tijd duren voordat uw podcast een grote groep volgers krijgt. Het is vooral belangrijk om vooraf te bepalen welke richting u op wilt met de podcast. Welk soort gasten komen aan woord? Hoe vaak zal er een nieuwe uitzending komen? Wat is uw doelgroep? Afhankelijk van de antwoorden op deze vragen kan er ook doelgerichter geadverteerd worden voor de podcast.
De website BlogTalkRadio biedt de mogelijkheid om zonder dure apparatuur podcasts te maken. De basisfuncties van deze website zijn gratis.
Soorten podcasts
Er zijn verschillende manieren om een podcast op te nemen. Zo kunt u een interview afnemen, maar ook kiezen voor een lezing of een instructie. Hiernaast moet er nagedacht worden over hoe vaak de podcast uitgezonden zal worden. Een wekelijkse podcast is het meest effectief, maar het is bovenal belangrijk dat de tussenliggende periode steeds maar hetzelfde is. Hierdoor weten volgers wat zij kunnen verwachten en wanneer zij terug moeten komen voor de volgende podcast.
Misschien wel het belangrijkste wat een podcast kan maken of breken zijn de sprekers. U kunt het meeste uit uw podcast halen door gasten uit te nodigen welke recentelijk een boek geschreven hebben of veel volgers hebben op twitter. Zo is het voor beide partijen gunstig en kan uw podcast bekend worden door deze experts aan woord te laten. Promoot ook de podcast op uw andere sociale media kanalen.