Mobiele marketing voor ondernemers
Online marketingHaast iedereen gebruikt tegenwoordig een mobiele telefoon. Deze wordt tegenwoordig echter vaker gebruikt voor online zaken dan om mee te bellen. 87% van de wereld heeft momenteel een smartphone, hiervan gebruiken 1.5 miljard mensen mobiel internet. Hier liggen dus veel commerciële kansen. De volgende vijf vragen helpen u om hier op in te springen als ondernemer.
Moet ik een mobiele website bouwen?
Tegenwoordg is dit zeker raadzaam. Het is echter wel belangrijk dat de website gemakkelijk te bekijken is op de smartphone, het liefst zonder onnodig veel te hoeven scrollen.
Is het verstandig om een app voor de smartphone te maken?
Dit is afhankelijk van het type bedrijf dat u heeft. Houd wel in gedachten dat een app geen vervanging is voor een website, maar puur een toevoeging. Biedt u een service aan dan kan een app zeer nuttig zijn.
Wat is responsive webdesign en moet ik hierin investeren?
Websites kunnen bekeken worden op een desktop, een laptop, tablet, smartphone etc. Al deze apparaten hebben een verschillende afmeting beeldscherm. Responsive webdesign houdt in dat uw website zich automatisch aanpast aan het formaat beeldscherm. Bovendien heeft u hierdoor aan één website genoeg en hoeft u niet voor ieder apparaat een aparte website te maken.
Wat zijn QR codes en hoe gebruik ik deze?
QR codes zijn specifieke streepjescodes die gescand kunnen worden met een smartphone. QR staat voor “quick response”, men wordt namelijk direct gestuurd naar een specifieke website als men deze code scant. Zo kan iemand direct toegang krijgen tot opties van uw website.
Hoe dicht zijn we bij mobiele handel?
Producten als Google Wallet zorgen er voor dat er uiteindelijk betaald kan worden met de smartphone. Het is iets om in de gaten te houden, maar deze ontwikkeling verloopt nog langzaam.
Hoe simpel of gedetailleerd u het ook aan wil pakken: zorg dat u ook voor mobiele internetters te vinden bent! Doe doelgroepenonderzoek en vind uit wat voor informatie uw klanten over u willen weten. Zorg dat u deze informatie in ieder geval op de landingspagina van uw mobiele site aanbiedt, zonder dat klanten moeten scrollen. Dit zal in veel gevallen informatie als uw adres, openingstijden of uw tarieven zijn.